21 desember 2009

20. Desember: Corpse Bride






Corpse Bride er en animert film fra 2005 lagte av Tim Burton. Dette er faktisk den 3dje! Brton filmen som blir vist i JuleFilmFestivalen (med Nightmare Before Christmas og Edward Scissorhands som de 2 andre.)



Dette er vel kanskje den MINST juleaktige filmen som blir vist i festivalen. Det ligger litt snø her og der, men det er igrunn alt som kan gjøre at dette kan relateres til Festivalen.



Dette tar jeg selvkritikk på, men i og med at jeg ikke har sett denne filmen på 4 år mente jeg å huske at det var mer juletema i denne filmen enn det som ble vist i filmen.



Kort sammendrag;
Set in a small English town in the Victorian days, Victor Van Dort and Victoria Everglot are betrothed to be married. Victor's parents are doing it to be up high in society. Victoria's parents are doing it for the money because they're penniless. At the rehearsal, Victor goofs up his vows. He sets off into the woods to practice and when he finally gets them right he puts the ring on Emily's finger, thinking it's a stick, and finds himself married to Emily, the corpse bride, and she claims they are husband and wife. She takes Victor down to the Land of the Dead with her and leaves Victoria anxiously waiting for him.



Som jeg før har nevnt likte jeg før i tiden ikke denne typen av animerte filmer. Nå derimot liker jeg det veldig godt. Denne filmen er absolutt ikke noe untak. En meget god film med glimrende voice overs fra kjente navn som Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Emily Watson, Tracy Ullman, Michael Gough, Albert Finney og min favorittskuespiller Christopher Lee.

I tilegg så er historien underholdende og humoren er mge et god. MEN desverre blir det også som i Nightmare Before Christmas LITT for mye synging i denne filmen. Hadde de droppet en 3-4 av sangene kunne dette blittt HELT knall.. Men musikken derimot er knall.



Desverre ikke en Jule-film, men uansett en meget underholdende film som bør sees.



Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar