22 desember 2011

Dag 22 - The Miracle of the Bells



Dagens film er den amerikanske filmen The Miracle of the Bells fra 1948. Filmen er regissert av Irving Pichel og har Lee J. Cobb, Alida Valli, Fred MacMurray og Frank Sinatra i hoverollene.



Synopsis:
Historien om skuespillerinnen Olga Treskovna, som døde etter sin første film - og agenten Dunnigan som bruker alle midler, også religiøse, for å få filmen satt opp.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=_nQ-Kk6WBIo

Dette er årets andre film som er regissert av Irving Pichel, den første var The Great Rupert.



Jeg føler at filmen blir litt for lang. Det er en god del av dialogscenene som er dratt ut litt for lenge og det stopper på mange måter fremdriften i filmen.



The Miracle Of The Bells er ikke en film du putter i DVD-spilleren for å se en koselig og hyggelig julefilm. Filmen er i grunn ganske så trist og melankolsk og med et ganske seriøst tema.



Hovedgrunnen til at jeg hadde lyst til å se denne filmen var i bunn og grunn at dette var en av de første filmene hvor Frank Sinatra hadde en av hovedrollene. Dessverre så følte jeg ikke at Sinatra var på sitt beste i rollen som Father Paul i denne filmen og det er nok ikke en film Sinatra selv hadde øverst på resumet sitt.



Men Fred MacMurray og ikke minst Alida Valli gjør noen meget gode roller og er en av grunnene til at filmen i sin tid ble populær.



Noen julefilm er dette slik jeg ser det ikke. Jeg hadde forventet at en film med tittelen «Miracle Of The Bells» skulle dreie seg om noen julebjeller eller noe slikt, men fra mitt synspunkt har filmen ingenting med julen å gjøre. MEN i og med at filmen har religiøse undertoner og har religiøs tematikk så kan jeg forstå at de prøver å markedsføre den som en julefilm.



Så på ingen måte en juleklassiker og ei heller en film som bør sees akkurat til jul, men ingen dårlig film.



Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar