18 desember 2010

18. Desember: Chasing Christmas


Dagens film er Chasing Christmas fra 2005. Filmen er regissert av Ron Oliver og har Leslie Jordan, Andrea Roth, Jed Rees og Tom Arnold i hovedrollene.



Kort sammendrag:
A clever twist on the classic story A Christmas Carol, Chasing Christmas finds its Scrooge in the bitter Jack Cameron, whose wife cheated on him during their daughter's performance in a Christmas pageant and now he does mean things like throw Christmas decorations in the street. Naturally, he becomes the target for the Bureau of Yuletide affairs, who send the Ghost of Christmas Past to take Cameron on a tour of his previous holidays. But when the ghost has a personal meltdown and abandons Cameron in 1965, the lovely Ghost of Christmas Present has to rescue the sourpuss--only to find that romantic sparks arise twixt ghost and man.



Vel, enda en utgave av Dicken A Christmas Carol. Denne gangen i form av en TV-film med Tom Arnold i hovedrollen.



Tom Arnold har aldri vært en skuespiller jeg har vært begeistret for. Han var helt grei i True Lies, men fyren er ikke morsom. Han har spilt i en haug med komedier, men jeg syntes virkelig ikke fyren er morsom. Det var han virkelig ikke i denne filmen heller. Han passet virkelig ikke i "Scrooge" rollen og jeg satt mer og irriterte meg over Arnold istedet for å følge med på historien.



Slik jeg ser det så er historien helt feil. Skal man først basere seg på en historie bør man iallefall prøve å holde seg sånn noenlunde til historien. Dette klarte ikke Chasing Christmas å gjøre.
De har på mange måter forsøkt å blande sammen A Christmas Carol og Back To The Future inn til En film, men det hele blir i grunn bare et sammensurium av dårlige ideer.



Jeg er inneforstått med at dette er en lavbudsjettsfilm som er laget for TV, men alikevel føler jeg at de burde ha kunnet lage noe bedre. Scrooged med Bill Murray som jeg så for noen dager klarte å lage en morsom og underholdende vri på Dickens sin historie, men denne utgaven blir rett og slett for dum.



De resterende skuespillerene er ikke så ille og gjør en grei jobb med det de har å jobbe med, og de redder noe av elendigheten fra å bli HELT elendig for å si det sånn.



Så alt i alt har filmen 3 problemer. Filmen er ikke morsom, historien er tåpelig og rett og slett Tom Arnold.

Terningkast:

Morgendagens film vil bli en god gammel klassiker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar