17 desember 2014

Dag 17 – A Merry Friggin Christmas


Dagens film er den amerikanske filmen A Merry Friggin Christmas fra 2014. Filmen er regissert av Tristram Shapeero og har Wendi McLendon-Covey, Joel McHane, Lauren Grahm og Robin Williams i hovedrollene.



Synopsis: Mitch er en ikke-så-lystige far som er tvunget til å tilbringe julen sammen med sin sønn etter at familien tar imot et nytt tillegg. Han klarte å glemmer alle gavene i Chicago, og etterlater et hånlig biltur det eneste alternativet for å redde julen. 

Trailer:

A Merry Friggin Christmas er en veldig nylig julefilm som faktisk ble gitt ut på DVD såpass sent som 25 November i år.



Filmen er nok nå best kjent for å være en av de aller siste filmene Robin Williams spilte inn før han tidligere i år så tragisk gikk bort. Filmen ble forøvrig også klippet om etter at Robin Williams gikk bort, men det har ikke blitt gitt noe info om hva som har blitt klippet om.



Det er en god del kjente skuespillerfjes med i filmen som før nevnte Williams, Lauren Graham, Candice Bergen og Joel McHane, men dessverre så føler jeg at alle disse skuffer. Filmen ble lansert som en julekomedie, men jeg fant ikke mye morsomheter i denne filmen. Filmen er i mine øyne mer en treg dramafilm som forsøker å være en svart komedie.



Men den er da iallfall satt til julehøytiden, noe som da gjør at den redder seg inn bitte litt der. Men ikke mye. Historien føles mer deprimerende enn morsom og interresant og dette føler jeg aldri at er et godt utgangspunkt for en julefilm.



Mange vil nok plukke opp filmen rett og slett fordi Robin Williams er med i den, og desverre så er det sånn at dette fort er en av hans aller dårligste filmer slik jeg ser det.



Han både ser og føltes veldig sliten og nedfor gjennom hele filmen, og dette er ikke på noen måte den måten jeg vil huske han som skuespiller på noen som helst måte.



En trist og deprimernede julefilm som har helt feil fokus for min del, og som dermed ikke går inn som en julefilm på noen som helst måte for min del desverre. Så ingenting å bruke penger på.



Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar