10 desember 2015

Dag 10 – A Holiday Heist


Dagens film er den amerikanske filmen A Holiday Heist fra 2011. Filmen er regissert av Christie Will og har Vivica A. Fox, Jermaine Williams, Rick Malambri og Lacey Chabert i hovedrollene.
Synopsis: En gruppe College studenter blir igjen på skolen over julen for å jobbe med en utstilling til skolens kunst galleri.


Trailer:
   

Vel det ser ut til å bli dag to på rad hvor en film fort kan få en liten karakter høyere på grunn av castingen til filmen. Jeg må nok innrømme at jeg har veldig sansen for Lacey Chabert som skuespiller (og det må jo også sies at hun helt klart også er en av de aller pesneste damene innad i filmbransjen), selv om hun desverre enda ikke helt har tatt av som skuespiller. 

 
Det kan virke som om at Lacey Chabert nesten har inngått en avtale med en eller annet om at hun nå skal bli den nye Jule-TV-film stjernen. Grunnen til at hun har spilt eller kommer til å spille i 7! TV-julefilmer.



Det hele startet med denne filmen i 2011 og etter det spilte hun i Hallmark filmen «Matchmaker Santa» i 2012, Hallmark filmen «A Royal Christmas» i 2014, Farm Roads Productions filmen «The Tree That Saved Christmas» i 2014, Hallmark filmen «Family for Christmas» i 2015 også kommer Hallmark filmen «A Christmas Melody» (som forøvrig er regisert av Mariah Carey) like før jul i år. 

 

Men jeg for min del klager ikke jeg, for jeg syntes at Julefilmer og Lacey Chabert l årene som kommer hørtes ut som en god kombinasjon jeg for min del :) Selv om disse rett på TV-filmene er vanskelige og noen ganger umulige å få tak på, på DVD. Så da må man dessverre noen ganger ty til TV-opptak av filmen istedet. 


 
Regissør Christie Will er ikke et navn jeg var kjent med fra før, men dette er nok ikke så rart for hun har først og fremst slått seg inn på TV-film markedet uten å ha laget noen andre kinofilmer enn «Slightly Single in L.A» (som jeg av opplagte grunner såklart også har sett). 


 
Men over til filmen. A Christmas Heist er strengt talt ikke en veldig god film. Historien er i grunn grei nok, men desverre så lider filmen av «tv-film konseptet». Hele handlingene går veldig sakte og filmen føltes litt ut som en lang tv-episode av en heller dårlig dramaserie.




Filmen er også veldig lite «julete» for å si det sånn, det eneste som gjør at filmene i det hele tatt kan regnes som det er at handlingen foregår under juleferien, men den kunne like godt vært lagt til påske eller sommerferien for å si det sånn. Men det er da noen julekopstymer og en julesang slengt inn for å forsøke. 


 
Skuespillerne gjør en grei nok jobb med det de har å jobbe med, men nok en gang må jeg trekke frem Vivica A. Fox når jeg snakker om en TV-julefilm, slik som jeg gjorde etter å ha sett «So This Is Chrismtas» i 2013. Hun virker også her veldig lite interresert i å spille i filmen og føltes veldig uengasjert, noe som er synd. Det ser ut som om karrieren hennes har fått en dupp de siste årene i og med at hun spiller i mer og mer TV-filmer etter å ha spilt i storfilmer som Independence Day, Soul Food, Kill Bill, Idle Hands og Teaching Mrs. Tingle tidligere i karrieren. 


 
Andre kjente navn som titter innom er blant andre Preston Lacy (best kjent fra Jackass) og Chris Kattan (best kjent fra A Night at the Roxbury) uten at noen av disse gjør filmen så mye bedre. 


 
Så alt i alt er det kanskje like greit at denne filmen er heller vanskelig å få tak på for den er virkelig ikke verdt å bruke 90 minutter på dessverre. 

 
 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar