17 desember 2009

16. Desember: Miracle On 34th Street



Jeg hadde egentlig et håp om å se den originale Miracle On 34th Street fra 1947 med Edmund Gwenn, Maureen O'Hara og Natalie Wood. Men desverre fant jeg ut dette litt for sent og i og med at jeg da ikke ville få filmen i posten før jil valgte jeg å se versjonen fra 1994 istedet.



Miracle On 34th Street er regisert av Les Mayfield (som også har laget filmer som 2010, Flubber, Blue Streak og American Outlaws) og var som før sagt gitt ut i 1994.



Kort handlingssammendrag:
A little girl discovers dreams do come true if you really believe. Six-year-old Susan has doubts about childhood's most enduring miracle - Santa Claus. Her mother told her the "secret" about Santa a long time ago, so Susan doesn't expect to receive the most important gifts on her Christmas list. But after meeting a special department store Santa who's convinced he's the real thing, Susan is given the most precious gift of all - something to believe in



Filmen er faktisk overaskende god, og jeg fikk faktisk en skikkelig god julefølelse av denne filmen.



Attenborough og Mara Wilson sitt samspill i denne filmen er veldig bra, begge 2 gjør en av sine beste roller (selv om jeg alltid vil tenke på Wilson som "Mathilda (Fra Roald Dahl's Mathilda) og Attenborough som "John Hammond" (Fra Jurrasic Park).



Kort og greit en meget god julefilm som virkelig bringer julestemningen inn i stuen.




Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar