18 desember 2012

Dag 18 – Nativity!



 Dagens film er den amerikanske filmen Nativity! fra 2009. Filmen er regissert av Debbie Isitt og har Ashley Jensen, Pam Ferris, Marc Wotton og Martin Freeman i hovedrollene.



Synopsis: Denne julen står førskolelæreren Paul Maddens ovenfor sin største utfordring noensinne, å lage en musikalforestilling ut av et juleevangelium. 


Hvert år konkurrerer Maddens skole med lokale, private skoler for å se hvem som kan lage den beste juleforestillingen, og hvert år havner Pauls skole på andreplass etter Gordon Shakespeares private skole. 






Dagens film er da som sagt Nativity, eller «Hjelp vi skal ha juleavslutning» som den heter på norsk. Grunnen til at jeg nevner den norske tittelen er enkelt og greit det faktum at min DVD kun har norsk lydspor! Noe som jeg når sant skal sies ikke ble så overbegeistret for.



Historien i filmen er ganske basic, men den fungerer. Her er det ikke noe fiksfakseri og mystikk, men en enkel og underholdende julehistorie.



Skuespillet er også bra og spesielt barna gjør en god jobb i denne filmen. Martin Freeman er meget god i rollen som Paul Maddens og er også ganske så morsom til tider.



En oppfølger til filmen, kalt Nativity 2 ble utgitt for noen måneder siden., og har ikke helt overbevist film publikumet etter hva jeg har kunnet lese meg til.



En helt ok film, som er underholdende nok for de minste, men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sett den med det engelske original soundtracket.



Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar