07 desember 2012

Dag 7 – The Search For Santa Paws



Dagens film er den amerikanske filmen The Search For Santa Paws fra 2010. Filmen er regissert av Robert Vince og har Reese Alexander, Diedrich Bader, Danny Woodburn og Melody Choi i hovedrollene.



Synopsis: Når nissen og hans nye bestevenn Bisken oppdager at barna rundt i verden ikke bryr seg noe særlig om julen lengre, reiser de til New York for å gjøre noe med saken. Men når nissen mister hukommelsen er det opp til Bisken å redde både julen og julenissen. Med til å hjelpe seg har han den hjemløse jenta Quinn, vennen hennes Will og en kul gjeng med snakkende hunder. 


 




The Search For Santa Paws er årets første Jule-Bluray så det er jo noe å ta med seg. Filmen ble gitt ut rett på DVD i Noverber 2010 og er en del av Air Buddies serien. Den er faktisk film nummer 10! i rekken.



Filmen er regnet som en oppfølger til Santa Buddies, som jeg ikke har sett. Så da får vi se om det er nødvendig å ha sett den før man ser denne. Det kan også nevnes at denne filmen fikk en oppfølger som ble sluppet like før jul i år nemlig, Santa Paws 2: The Santa Pups. Så filmserien er tydeligvis ganske populær, selv om jeg ikke har sett noen av dem.



Jeg er litt usikker på hvem denne filmen er rettet mot. Når jeg så Bluray coveret med en søt liten hundevalp så regnet jeg med at dette var en film for relativt unge barn. Men filmen har veldig mange elementer som folk som dør, en nisse som blir påkjørt og ranet, en barnehjemssjef som nekter barna å ha leker, leker som blir brent opp og en god del krangling, som liksom ikke helt passer inn om filmen er laget for små barn.



I og med at dette er en Disney film så må det så klart være synging, og ganske så mye av det. Ikke noe jeg er så overbegeistret for, men jeg er vel kanskje heller ikke hovedmålgruppen for denne filmen.

Skuespillet i filmen er vel så som så, det er vel ikke det viktigste for barna som skal se filmen, men jeg må si at Kaitlyn Maher spilte veldig godt i rollen som Quinn. Jeg håper at hun får flere roller i årene som kommer, for hun spilte meget overbevisende.



Filmen har ikke helt bestemt seg for hvem den er rettet mot slik jeg ser det. Den faller på en måte i mellom alt som er av stoler. De har noen elementer som er rettet mot små barn, noen elementer for litt eldre barn og de har også lagt inn litt tematikk for voksne. Men desverre så klarer den ikke helt å fange noen av de slik jeg ser det.



En anmelder på websiden IMDB.com hadde dette å si om filmen: This film is what you would have gotten if a less competent Joseph Goebbells (Hitler's propaganda guy) had made a Christmas movie. I only wish it was possible to erase it from my daughters memory forever.



Jeg er ikke fullt så negativ for filmen er ikke så aller verst, den er tidvis underholdende, da spesielt scenene i leketøysbutikken og med Huckle paret. For meg var det de som var det interessante i filmen og ikke Paws og de andre hundene som er klistret over hele film coveret.

Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar