07 desember 2016

Dag 07 – Northpole Open For Christmas

 

Dagens film er den amerikanske filmen Northpole Open For Christmas fra 2015. Filmen er regissert av Douglas Barr og har Marcia Bennett, Dermot Mulroney, Bailee Madison og Lori Loughlin i hovedrollene.


Synopsis: Når den fremgangsrike forretningskvinnen Mackenzie arver sin tantes sjarmerende gamle hotell, planlegger hun å pusse det opp og selge det til høystbydende før julesesongen. Mackenzie møter motstand fra uventet hold, og blir minnet på julens magiske budskap. 

 

 Dag syv av festivalen og her er altså film nummer to fra The Hallmark Chanel. 


 Dagens film er faktisk en oppfølger til Northpole, som ble gitt ut i 2014 med Max Charles, Bailee Madison, Josh Hopkins og Tiffani Thiessen i hoverollene. Etter hva jeg kan se så er det bare Bailee Madison i rollen som Clementine som er med fra den første filmen. 

 
Lori Loughlin har jeg i grunn hatt sansen for helt siden hun spilte Becky i Full House på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet og hun gjør en god figur også i denne filmen. Hun har de siste årene spilt i en rekke filmer for Hallmark i «Garage Sale Mystery» filmserien som nå er oppe i seks filmer.


Et annet velkjent ansikt som dukker opp i filmen er Dermot Mulroney som snart runder 100 credits som skuespiller. Han er nok best kjent for de fleste fra sine roller i filmer som Career Opportunities, How to Make an American Quilt , Copycat , My Best Friend's Wedding og About Schmidt.


Det er uten tvil Madsion Louglin og Mulroney som er bærebjelkene når det kommer til skuespilleren i filmen og jeg må si at jeg syntes de alle gjør en flott jobb i denne filmen.


Selv om dette er en TV-film fra Hallmark så har den litt mer film-følelse enn mange av de foregående Hallmark filmene jeg har sett. Dette er litt vanskelig å forklare, men filmen føles mer velprodusert, har gode lokasjoner og det er mer dybde i bilet enn det er på de fleste Tv-filmer. Forstå det den som vil.


Men filmen gir meg mer julefølelse enn mange av de foregående filmene og filmen er både positiv og munter i stemningen, noe som helt klart er et pluss når det kommer til julefilmer for min del. Noen vil kanskje si den er litt vel positiv og «nusselig», men jeg liker i grunn at julefilmene jeg ser har denne kvaliteten.


Et spørsmål er jo om jeg kanskje har gått glipp av noe oppbygging siden jeg gikk glipp av den første filmen, men i og med at begge disse filmene er TV filmer og de i utgangspunktet kun ble vist på TV en gang hvert år, så tviler jeg på at de har så veldig mye sammenheng.


Nok en positiv Hallmark-film gjennomsett. Kanskje jeg begynner å bli mer positiv til disse tv filmene, eller kanskje standarden min har blitt litt lavere etterhvert som årene årene går og det blir mindre og mindre kvalitetsfilmer å se. Men uansett en hyggelig liten julefilm for hele familien som overasket positivt.


Terningkast: 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar