22 desember 2016

Dag 22 – The Most Wonderful Time of the Year


Dagens film er den amerikanske filmen The Most Wonderful Time Of The Year fra 2008. Filmen er regissert av Michael Scott og har Connor Christopher Levins, Warren Christie, Henry Winkler og Brooke Burns i hovedrollene.


Synopsis: Jennifer Cullen er lei julen allerde før den har startet, grunnet alt mas og styr som hører julen til. Så får hun besøk av sin onkel Ralph sammen med den unge Morgan Derby. Morgan elsker virkelig julen i motsetning til Jennifer og mens hun går å surmuler prøver han så godt han kan å skape glede og hygge før jul. Spørsmålet er bare om denne julegleden kan smitte over på Jennifer og de kan feire en hyggelig jul sammen eller om Jennifer nok en gang klarer å dra julefeiringen ned til et minimum.


Vel, tid for nok en Hallmark film denne gangen en fra 2008. Filmen hadde premiere den 13. Desember 2008 og ble gitt ut på DVD13. Oktober året etter. 

 
Henry Winkler er en skikkelig filmveteran som de fleste sikkert kjenner til. Han slo igjennom i serien Happy Days som Fonzie og har senere gjort det stort som produsent for bløant annet en av mine favorittserier, nemlig MacGyver, samt andre serier som Sabrina The Teenage Witch og Monty. 

 

Brooke Burns er en skuespillerinne jeg ikke hadde så mye kjennskap til før denne filmen. Hun har for det meste spilt i TV-filmer opp igjennom karrieren, men i liket med Winkler så slo også hun igjennom i en TV-serier, nemlig Baywatch. 

 
Men jeg følte at jeg hadde sett henne ett eller annet sted før, og etter litt forskning kom jeg frem til at hun spilte seg selv i spillet «Need For Speed Underground 2» som jeg en gang i tiden brukte litt for mange timer på å spille. 

 
Vel, Hallmark har på mange måter funnet oppskriften sin for å si det slik. For denne filmen skiller seg sånn oppbyggingsmessig lite fra de tidligere Hallmark filmene jeg har sett. Men til deres kredit skal de ha skryt for igjen ha funnet et par meget gode skuespillere i hovedrollene som får filmen til å fungere godt. 

 
Filmen er både artig og inneholder plenty med jule-elementer som jeg kanskje er litt over gjennomsnittet glad i. Historien er som før nevnt hverken original eller veldig god, men skuespillerne gjør en såpass god jobb at man på mange måter glemmer den litt trauste historien i bunnen. 

 
En overraskende god TV-film nok en gang, så anbefalt til de som liker filmer i den sjangeren. Og til å være en person som ikke er så glad i romantisk komedier så gir jeg veldig mange av disse TV-filmene veldig høye terningkast. Kanskje det er julestemningen som har tatt meg :) 

 
Terningkast: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar