03 desember 2017

Dag 03 –Girlfriends of Christmas Past



Dagens film er den amerikanske filmen Girlfriends of Christmas Past fra 2016. Filmen er regissert av Jake Helgren og har Abigail Klein, John Brotherton, Brent Bailey og Tammin Sursok i hovedrollene.



Synopsis: Tre viljesterke kvinner slår seg sammen for å utføre den ultimate hevnen på deres utro eks når han drar på sitt feriested. 
 
Trailer:

Da er det tid for årets første nyere TV-film. Denne gangen en UPTV film. UpTv eies av InterMedia Partners og retter seg inn mot familieorienterte filmer og serier. Kanalen gikk før under navnet Gospel Music Channel og startet som navnet tilsier med å vise kun Gospel Musikk. 

 
Filmen hadde premiere 4. Desember 2016 på UpTv og hadde relativt gode seertall. Filmen vises hele 3 ganger i løpet av desember i år på kanalen på både 1, 9 og 21 Desember så tydelig at kanalen selv ialelfall har stor tro på filmen. 

 
Jeg har veldig sansen for Tammin Sursok som skuespiller og har vel stort sett alt av filmer hun har vært med i siden Home And Away dagene på midten av 2000-tallet. Hun har i senere år hatt en rolle i TV-serien «Pretty Little Liars» som jeg enda ikke har fått sjekket ut. 


Resten av skuespillerne hadde jeg nok dessverre ikke så mye kjennskap til fra før, men etter hva jeg kan se er det mye småroller i tv serier på de aller fleste, uten så mye stor produksjonsjobber.
De tre hovedrolleinnehaverne i form av Tammin, Lindsey McKeon og Abigail Klein gjør alle noe gode roller her og jeg hadde sansen for samspillet de imellom. 



Jeg er nok ikke helt i målgruppen for denne filmen heller da jeg føler det nok er mer rettet mot den kvinnlige demografien. Men når det er sagt så var det ikke på noe som helst vis noen dårlig film. Den har et par artige sekvenser og historien er heller ikke så dårlig.


Men på tross av dette får jeg ikke helt den store julestemningen av filmen da den mangler en del av de tingene jeg føler gjør en julefilm. Samt at krangling og utroskap fortsatt ikke er ting jeg syntes passer helt inn i en familiejulefilm. Kanskje filmen hadde gjort seg bedre om man droppet hele juletemaet og la filmen til en annen årstid? Hva vet vel jeg. 

 
Filmen er etter hva jeg har funnet ut tilgjengelig på DVD i Region 4 land etter release rundt den 20. November, men ingen nyheter om noen Region 2 utgivelse. Filmen kan kjøpes digitalt fra Amazon.com. 


En underholdende romantisk komedie som er vel verdt å sjekke ut, men ingen juleklassiker for å si det sånn. 



Terningkast:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar