10 desember 2017

Dag 10 – All She Wants for Christmas






















Dagens film er den amerikanske filmen All She Wants for Christmas fra 2006. Filmen er regissert av Ron Oliver og har Sonya Salomaa, Steve Bacic, Tobias Mehler og Monica Keena i hovedrollene. 

 
Synopsis: En ung regnskapsfører forsøker å redde leketøys fabrikken hvor hun jobber fra å legges ned. Samtidig har hun funnet kjærligheten med den mystiske nye fabrikkarbeideren som har flyttet til byen. Klarer hun å mikse begge disse to interessene eller vil hun mislykket på en av frontene. 
 
Trailer:
 
Nok en TV film og denne gangen en fra Lifetime Television. Lifetome har vært en TV-kanal i USA siden 1. februar 1984 og sikter seg mer eller mindre kun inn mot den kvinnelige demografien i USA. De etterstreber også å ha tv-serier og filmer med kvinner i hovedrollene. 

 
Romantiske komedier pleier som regel ikke helt å være min greie og disse havner veldig fort langt ned i «skal-sees-filmbunken» jeg har liggende. Men akkurat når det gjelder julefilmer så går dette i grunn vesentlig bedre. Men akkurat i denne filmen blir det kanskje litt i overkant mye følelses-snakk og problemer for min smak. 

 
Historien er heller ikke veldig interessant og det er mer eller mindre bare en standard kjærlighetsfilm hvor man har sneket inn juleelementet for å kunne vise den i julehøytiden. Det blir rett og slett rimelig fort kjedelig og langtekelig for min del. 

 
Det skjer rett og slett veldig lite i filmen, det er mye følelses-dialog og diskusjoner om hvordan ting skal gjøres men det skjer veldig veldig lite. 

 
Som nordmenn er vi jo for det meste litt bortskjemt når det gjelder å ha snø til jul, siden det stort sett pleier å komme iallfall litt snø før julen setter inn hvert år. 

 
Dermed har også dette blitt noe jeg assosierer veldig med julen og da også med julefilmer. Så når julefilmer som denne da ikke har dette snø elementet i det hele tatt blir på en måte litt av moroa borte. 

 
All Se Wants For Christmas er tilgjengelig på DVD og min utgave er faktisk artig nok en gammel utleie-utgave fra nå nedlagte Blockbuster i USA. Noe som jeg som litt sær filmsamler syntes er gøy. 

 

Nok en film hvor jeg helt garantert ikke er den som filmen er laget for på noe som helst vis, men jeg håpet iallfall at filmen hadde noe ved seg som jeg kunne like men desverre ikke. 

 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar