16 desember 2017

Dag 16 – Unlikely Angel

 Dagens film er den amerikanske filmen Unlikely Angel fra 1996. Filmen er regissert av Michael Switzer og har Allison Mack, Roddy McDowall, Brian Kerwin og Dolly Parton i hovedrollene.
Synopsis: Dolly Parton spillere en country artist som går bort alt for tidlg. Men kun får ikke tilgang til himmelen før hun har utført en god gjerning på jorden. Hun må få en ensom enkemann og han barn sammen igjen i tid før julaften. 

 
 
Trailer:

Nok en tv film denne gangen fra det glade 90-tall. Denne gangen fra CBS. Filmen ble vist for første gang 17. Desember 1996. 

 
Dolly Parton er nok for de aller fleste kjent som sangerinne, men hun har spilt i godt over 30 filmer i løpet av de siste 40 åra. Jeg syntes hun gjør en meget god figur her i filmen og spiller veldig bra. Hun spiller jo mer eller mindre seg selv. 

 
På tross av at jeg ikke er noen veldig stor Dolly Parton fan så syntes jeg faktisk at sangene her i filmen passet godt inn og var et godt tillegg til filmen. Så et par Dolly Parton album kommer nok ikke døra i løpet av kort tid. 

 
Historien er lettvin og noe man såklart har sett før, men jeg syntes samspillet mellom karakteren i filmen var godt og jeg følte at jeg på en måte etterhvert ble en del av familien gjennom filmen. 

 

 Resten av skuespillerne spiller også godt og Roddy McDowell som er en gammel favoritt av meg fra Planet of the Apes og Escape From The Planet Of The Apes tiden er mer eller mindre perfekt i rollen som Saint Peter. 

 
En av tingene som er litt irriterende er alle pausene i filmen hvor filmen fader til sort. Dette er såklart reklame-spoter i filmen hvor de amerianske tv kanalene dyttet inn litt reklame når filmen gikk på TV. Ikke noe stort problem, men en smule irriterende når det kanskje skjer 10-12 ganger i løpet av filmen. 

 

Modern ble derimot ikke så veldig imponert over filmen. Hun følte at hun hadde sett historien før og at filmen ble litt lettvin. Men det må hun såklart få lov til å mene. 

 
Jeg syntes iallefall dette var en underholdende, men dog enkel julefilm som er sterkt anbefalt til alle Dolly Parton fans og ellers verdt å i alle fall sjekke ut for resten. 

 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar