14 desember 2018

Dag 14 –A Royal Christmas Ball



Dagens film er den amerikanske filmen A Royal Christmas Ball fra 2017. Filmen er regissert av David DeCoteau og har Haley Pullos , Mira Furlan, Ingo Rademacher og Tara Reid i hovedrollene. 

 
Synopsis: Kong Charles av Baltamia har ingen date til årets store juleball. Dermed setter han i gang å forsøke å finne sin ungdomskjæreste Allison fra College. Allison viser seg å fortsatt være ugift, men hun har en 17 år gammel datter som mattematisk sett kan vise seg å være hans biologiske prinsesse. 


 
Trailer: Ingen trailer å finne til denne filmen heller desverre. 

 
Mer TV-film og denne gangen innen for en sjanger som ser ut til å ha vært populært de siste årene, nemlig «kongelige julefilmer». De siste 6-7 årene har det kommet flere TV-filmer av dette slaget som My Christmas Prince 2017, A Prince For Christmas 2015, Crown For Christmas 2015, Once Upon A Holiday 2015, A Royal Winter 2017, A Princess For Christmas 2011, A Royal Christmas 2014 og A Christmas Prince 2017. 

 
Av disse er det vel faktisk kun en jeg har sett her før og det var «A Royal Christmas» som ble sett i 2014 og denne syntes jeg var sånn helt midt på treet. 

 
Ingo Rademacher er det kanskje en del TV2 Sumo seere som drar kjensel på, da han har spilt i TV serien «The Bold And The Beuatifull» de siste to åra, og mellom 1997 og 2017 spilte han i godt over 1000 episoder av serien Genral Hospital. Så en skikkelig erfaren TV-skuespiller med andre ord. 

 

Filmens andre hovedrolleneinnehaver Tara Reid er ei dame jeg hadde veldig sansen for på slutten av 90-tallet. Med filmer som American Pie, Josie And The Pussycats, The Big Lebowski og Van Wilder, hvrorpå jeg syntes alle var gode. Dessverre har rollene stoppet opp å komme og de personlige problemene har tårnet på seg de siste årene noe som har har satt sitt preg. 

 
Noe som da resulterer at både Tara og Ingo her spiller virkelig dårlig. Poenget i filmen er jo at deres karakterer King Charles og Allison virkelig skal være romantisk innvolvert og bry seg om hverandre. Men her føltes det mer som to treplanker som står å prater med hverandre for å si det sånn. 

 
Historien i filmen er jo ikke helt håpløs, men jeg følte underveis at jeg hadde sett hele greiene før, Og det viste det seg jo at jeg egentlig hadde også da filmen er så godt som en blåkopi av «What A Girl Wants» med Amanda Byrnes (nok ei dame med et trøblete privatliv) i hovedrollen. 

 
Man kan si mye negativt om Hallmark Chanel som filmtilbyder, men etter å ha sett ganske mange Hallmark filmer de siste årene så syntes jeg de har blitt mye bedre og produksjonsverdien mye høyere. A Royal Wedding Ball derimot er en ION-film, og her er ikke produksjonsveriden like høy.


Her er det plastkroner, tydelig false juletrær og billige rekvisiter for alle pengene. Og ikke engang i
For en som meg som er glad i lange filmsekvenser og flytende filmklipping er dette virkelig vondt å se på. Her klippes det stort sett når man føler for det og det er ikke noe poeng å la en scene utvikle seg i det hel tatt. Har man sagt det man skal si må det klippes videre,og det fort. Ikke min greie. 

 

Dette var en film det virkelig var en prøvelse å komme seg iogjennom. Jeg føler det er litt strengt å gi en film terningkast en, men her føler jeg dessverre at jeg ikke klarte å finne noe positivt som redder denne filmen fra bunnkarakter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar