19 desember 2017

Dag 19 – I'll Be Home for Christmas

Dagens film er den amerikanske filmen I'll Be Home for Christmas fra 2016. Filmen er regissert av James Brolin og har John Reardon, Giselle Eisenberg, Mena Suvari og James Brolin selv i hovedrollene. 

 
Synopsis: Jackie Foster er en adovkat og alene mor. Men når hennes fraseparerte far, en tidlligere politietterforsker plutselig dukker opp på døren like før jul, blir hun nødt til å konfronteres med gamle følesler og tanker. 
 
Trailer:

Nok en Hallmark film denne gangen fra 2016. Denne filmen ble faktisk vist hele 13 ganger fra 1. Desember til 1. Januar på Hallmark chanel i fjor. 

 
Hovedrolleinnehaver James Brolin bør være et kjent navn for de fleste. Han har spilt i storfilmer som Westworld, Capricorn One, The Car, Amityville Horror og High Risk for å nevne noen. Jeg må faktisk si at jeg ble litt overasket over at Brolin hadde regissert denne filmen, men Brolin har allerde regissert en film og en kortfilm tidligere. My Brother's War fra 1997 og kortfilmen Royal Reunion fra 2011.

 
Mena Suvari er vel best kjent for sin rolle som Heather i American Pie filmen, men hun har goså spilt i andre filmer som Kiss the Girls, American Beauty, Spun, Traunma og Factory Girl for å nevne noen. 

 
Skuespillet her er godt og det er hyggelig å se at Hallmark med årene har klart å få tak i kvalitetskuespillere som faktisk gjør en god jobb og ikke bare er med for penga sin del. 

 
Jeg er som før nevnt vanligvis ikke noen stor tilhenger av barneskuespillere, men akkurat Giselle Eisenberg syntes jeg spiller godt i denne filmen. Hun har allerede flere filmer og TV-serier bak seg i en alder av kun 10 år og jeg tror nok at vi vil se mere til henne i årene som kommer. 

 
Musikken i filmen er også overraskende god med tanke på at dette er en Hallmark TV-film. Men det viser seg at det er Barbara Streisand som står bak filmen. Noe som igjen ikke er så veldig overaskende siden hun faktisk er gift med James Brolin. 

 
Som vanlig i en Hallmark film er det ingen revolusjonerende god historie her, men den fungerer godt og er godt utført. Spesielt samspillet mellom Brolin og Eisenberg likte jeg godt. Filmen lider såklart litt av dette «Tv-syndromet» som mange litt billige Hallmark filmer har gjort før. Jeg føler veldig at jeg sitter og ser en TV-sending isteden for en film da jeg føler den mangler et «filter» for å lage den rette filmstemningen. Litt vanskelig å forklare, men regner med noen i all fall forstår hva jeg mener. 

 
Filmen er tilgjengelig på DVD fra Amazon.com for de som gjerne vil ha den i hylla sammen med resten av julefilmene. 

 
En underholdende og god julefilm fra Hallmark som gir juleunderholdning til hele familien. 
 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar