23 desember 2017

Dag 23 –Mrs. Miracle


Dagens film er den amerikanske filmen Mrs. Miracle fra 2009. Filmen er regissert av Michael Scott og har Valin Shinyei, Doris Roberts, Erik Karpluk og James Van Der Beek i hovedrollene. 

 
Synopsis: Seth Webster er en overarbeidet enkeman som er på utkikk etter en hushjelp til å hjelpe til i huset og holde styr på han seks år gamle tvillingsønner. Mrs Miracle dukker på mystisk vis opp og blir etterhvert en uvurderlig barnevkat, kokk, venn og Kirsten giftekniv.

Trailer:

Årets siste TV-film ut og denne gangen fra såklart fra Hallmark Channel. Filmen premierte på Hallmark Channel i Desember 2009 og har blitt vist på kanalen de etterkommende årene. Filmen ble også gitt ut av Sony på DVD i November 2016 og det er denne Sone 1 utgaven jeg har sett. 

 

Filmen er forøvrig basert på en bok skrevet av Debbie Macomber som er en forfatter jeg ikke hadde noe kjennskap til. Men hun har solgt over 170 millioner bøker så det må jo kunne sies å være suksessfullt. 

 
Doris Roberts er også et velkjent TV ansikt fra sin rolle som Marie Barone i en av mine favorittserier gjennom alle tider nemlig Everybody Loves Raymond. Doris Robert gikk dessverre bort på våren 2016 i en alder av 91 år. 

 
James Van Der Beek er vel også et navn som mange er kjent med fra hans tid i Dawsons Creek på slutten av 90 og begynnelsen av 2000-tallet. Karrieren etter dette har vel gått litt tregere, men han har da fått bra med jobb innenfor TV-film-bransjen og gjesteroller i tv-serier iallefall. 

 
Skuespilleren gjør gode prestasjoner her og Doris Roberts passet perfekt i morsrollen i Everybody Loves Raymond og jaggu passer hun ikke perfekt som super-barnevakt i denne filmen også.
Historien er også underholdene og koselig og selv om jeg personlig ikke er så overbegeistret for over-romantisk filmer så syntes jeg denne taklet akkurat denne biten godt. 

 
Det er bra med julemusikk og julestemning her også noe som så klart gir plusspoeng i min bok.
Filmen fikk en oppfølger i 2010 med navnet Call Me Mrs. Miracle som også er basert på en bok av Macomber. 


Denne filmen har jeg sett for salg flere ganger, men på grunn av filmnavnet som er eldig likt forløperen har jeg trodd at det var samme film bare med forskjellige navn i forskjellige regioner. Så da kan jo den kjøpes inn til fremtidige festivaler. 

 
En underholdende TV-film og vel verdt å sjekke ut for både fans av Van Der Beek og Roberts, men også for de som vil se en enkel og koselig julefilm. 

 
 
Terningkast:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar