01 desember 2012

Dag 1 - The Family Stone


Dagens film er den amerikanske filmen The Family Stone fra 2005. Filmen er regissert av Thomas Bezucha og har Sarah Jessica Parker, Diane Keaton, Luke Wilson og Claire Danes i hovedrollene.



Synopsis: The Family Stone er historien om familien Stone og deres årlige julefeiring. Familiens eldste sønn kommer i år hjem med sin nye kjæreste som skal presenteres for foreldre og søsken. Den bohemske familien tar imot sin gjest - en knalltøff forretningskvinne fra New York - med en blanding av forlegenhet, forvirring og fiendskap. Før julehelgen er omme, vil gamle forhold rakne og nye formes, hemmeligheter bli avslørt, og familien Stone vil samles gjennom sin eksepsjonelle kapasitet for kjærlighet og varme. 


 
Trailer:



Vel da var årets første julefilm ferdigsett. Jeg hadde håp om at dette ville være en koselig familiefilm om hvordan en familie tar i mot en ny person inn i familien.



Men jeg må si at jeg ble ganske skuffet. Jeg forstår at ikke alle julefilmer skal være koselige og hyggelige, men jeg føler at krangling, grining, sykdom, død og dop ikke hører hjemme i en familiejulefilm.



Filmen skulle i følge dvd coveret være en hysterisk morsom julefilm, eller som New York Observer selv sa det «skoggerlattermorsom! En av årets beste filmer». Jeg lo ikke en eneste gang i løpet av filmens 99 minutter, og ble i grunn mer deprimert en jeg ble glad for å si det slik.



Det er mange gode skuespillere med i filmen og de gjorde en god jobb med det de hadde å jobbe med, og jeg følte at man på mange måter ble en del av familien igjennom filmen.



Dette er på ingen måte en dårlig film for å si det slik, men når jeg vil sette meg å se en julefilm er det for å på mange måter komme bort fra hverdagslige problemer og på mange måter sette seg inn i en koselig juleverden og der leverte ikke denne filmen i det hele tatt.





 Terningkast:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar