13 desember 2012

Dag 13 – Lost Christmas




Dagens film er den Britiske filmen Lost Christmas fra 2011. Filmen er regissert av John Hay og har Sorcha Cusack, Geoffrey Palmer, Jason Flemyng og Eddie Izzard i hovedrollene.
Synopsis: Goose møter i julen på en fremmed ved navn Anthony som har psykiske evner. Ved å røre på folk han møter kan han fortelle dem hva de har mistet. Ved Anthonys hjelp håper Goose å finne igjen sin bortkomne hund. 


 


Skuespillet i filmen er meget godt, og selv om jeg ikke er så overbegeistret for Stand-up materiallet til Eddie Izzard så må det sies at han er meget god skuespiller. En av mine favorittskuespillere, nemlig Jason Flemyng spiller også i filmen, og hans piller som alltid meget bra.



Hvorfor denne mannen ikke får flere hovedroller i storfilmen må du ikke spørre meg om. Larry Mills i rollen som Goose må såklart også nevnes her, strålende skuespill.



Historien er nok helt klart filmens sterkeste punkt. I starten var jeg ganske forvirret og skjønet ikke allverden, men hele handlingen går full sirkel mot slutten av filmen, og avslutningen er meget god.



Filmen er dessverre litt lavbudsjett og den bærer preg av det. Kameraføringen er ikke helt god i noen scener og tisvis er klippingen litt vel rask for min del.



For oss nordmenn kan kanskje filmen virke litt lite juleaktig. I og med at handlingen er lagt til Manchester er det lite snø å se rundt omkring, men det må vel strengt talt ikke være snø hele tiden for at det skal være jul.



Men en overaskende god julefilm, som absolutt er verdt å sjekke ut.



Terningkast:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar