02 desember 2018

Dag 02 – A Bad Moms Christmas






















Dagens film er den amerikanske filmen A Bad Moms Christmas fra 2017. Filmen er regissert av Jon Lucas og Scott Moore og har Susan Sarandon , Kristen Bell, Kathryn Hahn og Mila Kunis i hovedrollene. 

 
Synopsis: A Bad Moms Christmas følger mødrene Amy, Kiki og Carla når de gjør opprør mot julens utfordringer og forventninger. Og som om det å lage den perfekte julen for familien ikke var vanskelig nok, må de gjøre det mens de har besøk av og må oppvarte sine egne mødre. Ved veis ende vil mødrene ha redefinert hvordan man gjør julen til en minnerik tid for alle, og de kommer sine egne mødre enda nærmere. 
 
Trailer:

Dagens film A Bad Moms Christmas er i likhet med gårsdagens film også en oppfølger. Denne er oppfølgeren til Bad Moms fra 2016. Både den og denne hadde samme regissører og mange av de samme skuespilleren er også med her, noe som jo gjør kontinuiteten bra. 


 
Arbeidet på filmen startet faktisk kun to måneder etter at den første hadde premiere og denne hadde da premiere 15 måneder etter den første, noe som må sies å være en rimelig rask oppfølger. 

 

Filmen har jo som man kan se fra første linje skrevet øverst her mye gode skuespillere som har spilt i mye kvalitetsfilm gjennom deres karrierer. Den kan til og med skryte på seg å ha en Oscarvinner i form av Susan Sarandon som vant Oscar for beste kvinnelige hovedrolle med sin rolletolkning av Helen Prejean i filmen Dead Man Walking. 

 
Dessverre hjelper ikke det faktum at filmen har mye gode skuespillere på helhetsinntrykket for filmen for min del. Her blir det i overkant mye tull og fjas og ikke minst mye banning og «over-the-top» handling at det er for min del er vanskelig å sette meg inn i historien. 

 

Men filmen har tross alt fått 12 års-aldersgrense i Norge så allerede der tyder jo mye på at dette er en film for unge voksne og godt voksne, så for de aller fleste vil vel ikke det by på et problem. Det er i grunn ganske få «vokseorienterte» julefilmer som jeg syntes er veldig gode. De eneste jeg i farta kan komme på er vel i grunn BadSanta og National Lampoons Christmas Vacation

 
Når sant skal sies følte jeg heller ikke den første Bad Moms filmen var så veldig god. Det er jo godt mulig at denne filmen ikke er myntet på meg som 33 år gammel mann, men noe følte jeg i alle fall at jeg burde fått ut av den. Kanskje man må være en småbarnsmor for å virkelig få noe ut av humoren i denne filmen? Ikke vet jeg. Men jeg håpet at jeg kunne finne noe positivt for oss menn i filmen også uten å måtte ty til å skrive ting som «Mila Kunis er jo fortsatt ei søt dame» men det viste seg å bli vanskelig. 

 
Om man skal se på det lille positivt jeg fant så må det jo sies at filmen både har snø, juletrær, julesanger og en slags julehistorie innimellom alt det som ikke er like godt, så noe å ta med seg er det da. 

 
Siden jeg personlig syntes at julefilmer skal gi meg en hyggelig og «jul-ete» følelse etter å ha sett igjennom den, så må jeg nok si at dette ikke helt oppfylte kravene for min del. Så alt i alt en heller laber julefilm, men sikkert en tidvis småmorsom komedie for de som liker denne type humor. Men dessverre ikke helt «my-cup-of-tea». 

 
Terningkast:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar