03 desember 2016

Dag 03 –A Christmas Melody


Dagens film er den amerikanske filmen A Christmas Melody fra 2015 . Filmen er regissert av Mariah Carey og har Kevin Chamberlin, Brennan Elliott, Kathy Najmy, Lacey Chabert og Carey selv i hovedrollene.


Synopsis: Alenemor Kristin har nylig flyttet tilbake til hjembyen Silver Falls, Ohio med sin datter Emily, etter at hennes motebutikk i Los Angeles ble lagt ned. Denne rposessen har vært vanskelig for dem begge, spesielt fro Kristin da dette setter henne opp mot hennes tidligere High School rival Melissa. Melissa og Kristin er konstant i tottene på hverandre og dette fører til at deres kjære må lære dem å komme overens og følte på julestemningen.

 

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke hadde regnet med at jeg skulle se en film regissert av musikkartisten Mariah Carey i løpet av årets festival, men det kan virke som om at det nå etter syv år og fremover blir MYE Tv-filmer fremover. Men på den positive siden så betyr det at det skal sees en god del Hallmark filmer i løpet av året. Ikke at det i seg selv er positivt, men som jeg opplevde i fjor etter å ha sett A Holiday Heist så betyr det plenty med Lacey Chabert i hovedrollen på julefilmer. Noe som ikke jeg sier nei takk til iallfall. 

 
Dette er debut filmen til Carey som regissør og enn så lenge den eneste filmen hun har regissert. Hun gjør (Etter min kunnskap til hva en regissør gjør) ingen dårlig jobb her, men jeg lurer litt på om det ikke kan være slik at hovedgrunnen til at Carey regisserte filmen rett og slett var for å komme bruke det i promosjonen i filmen. Men vi får se. Det kan jo hende hun syntes dette var morsomt å gjøre og med årene slår seg opp som en stor kvinnelig regissør. Tiden vil vise. 

 
A Christmas Wish ble innspil i løpet av Septemer 2015 og skulle opprinnelg ha tittlen «Misteltoe & Melody» men byttet tittel underveis i produksjonen . Filmen ble vist for første gang på Hallmark Chanel 19. Desember 2015 som en del av Hallmark etterhvert kjente «Countdown To Christmas» juleprogram. Filmen ble sett av rundt fire million amerikanere denne kvelden og de fleste anmeldelsene i etterkant var positive til filmen. 

 
Filmen bærer så klart litt preg av å være en Hallmark Tv-film da man ikke helt får film-følelsen av å se den. Men når man går inn med dette frisk i minne er det ikke noe veldig stort problem. 


 
Både Brennan Elliott og Lacey Chabert har etterhvert blitt etablerte Hallmark skuespillere og har tilsammen spilt i godt over 180 filmer til sammen. Jeg syntes de gjør en god jobb i hovedrollene her og skaper en god realisme i rollene de spiller. Unge Fina Strazza må også nevnes for selv om dete kun var hennes fjerde filmrolle, spiller også hun meget godt og hun kan fort være en barneskuespiller man vil se mer til i årene fremover. 

 
Mariah Carey har jo også etterhvert spilt i en del filmer og i motsetning til visse andre filmer hun har spilt i (Glitter) så klarer også hun seg fint her. Hun har ikke dens støreste rollen her, men jeg regner med hun hadde mer enn nok å gjøre bak kameraet denne gangen. 

 
Selv om dette også er en film som går under romantisk drama paraply-betegnelsen, så føler jeg denne fungerer mye bedre enn det gårdsdagens film Mirakel gjør. Her får man en mye bedre oppbygning med en god bakgrunnshistorie som gjør at man får et mer personlig forhold til karakterene. 

 
Jeg var redd for at det kom til å bli veldig mye musikknummer i denne filmen siden Carey skulle regissere, men filmen har faktik kun en scenen hvor det synges og denne fungerer også meget godt. 

 

Så jeg må si jeg ble positivt overasket over denne filmen og den var bedre enn det jeg trodde den kom til å bli. Så om man har lyst til å bevege seg inn i Tv-filmen og Hallmarks juleverden er ikke dette det dummeste stedet å starte. 

 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar