11 desember 2014

Dag 11 – Postman Pat's Magic Christmas


Dagens film er den britiske filmen Postman Pat's Magic Christmas fra 2003. Filmen er regissert av Chris Taylor og har Ken Barrie som stemmegiver.



Synopsis: Det er julaften og Pat har mange pakker og post som han skal levere før det skal være juleselskap i landsbyen. Vil Pat rekke dette i tide.

Trailer:

Postman Pat's Magic Christmas er en TV-film som ble vist for første gang 25. Desember 2003.
Som barn av 80-årene så vokste jeg nærmest opp med Postman Pat, i og med at han ble vist på Barne-TV daglig. Pat ble laget i 1981 av John Cunliffe og er vist på TV hele verden over.



Etter å ha sett på DVD coveret må jeg si at jeg ble ganske skeptisk, i og med at Pat er CGI animert på DVD-coveret. Men denne frykten var ubetinget, for selve «filmen» er stop-motion slik vi alle kjenner karakteren.



DVDen består av 2 «episoder» av TV-serien, Postman Pat And The Greendal Rocket og Postman Pat's Magic Christmas. Men i og med at kun en av epsidodene er julerelatert så har jeg kun sett den siste episoden.



Det skal nevnes at min DVD-utgave er den norsk utgaven gitt ut i Baras Favoritter serien, og den har da kun norsk dubbing, og inneholder ikke det engelske lydsporet. Vanligvis ville jeg syntes at dette blir feil, men akkurat i denne sammenhengen gjør det meg i grunn ingenting, siden det her er Sverre Anker Ousdal som har stemmegivingen, akkurat slik det var på 80-tallet når serien ble vist på TV her hjemme.



Postman Pat's Magic Christma var den første episoden som ikke var skrevet av John Cunliffe selv, og da heller av Rachel Dawson. Men karkaterene er fremdeles godt gjenkjennelige og historien er underholdende så akkurat det følte jeg ikke at hadde noen stor betydning.



«Filmen» som i realiteten egentlig bare er en episode i serien, varer i kun 25 minutter, så den tar ikke lange tiden å se og er dermed perfekt juleunderholdning for de minste når man ikke har allverdens tid. 



Postman Pat er i min bok en udødelig karakter og selv om det nå fort er snart 20 år siden jeg sist så en hel Postman Pat episode må jeg si at det fremdeles er meget underholdende saker og vel verdt å bruke en halvtime før jul å se.

Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar