14 desember 2014

Dag 14 – A Royal Christmas


Dagens film er den amerikanske filmen A Royal Christmas fra 2014. Filmen er regissert av Alex Zamm og har Katherine Flynn, Jane Seymour, Stephen Hagan og Lacey Chabert i hovedrollene.

 

Synopsis: Prince Leopold, arvingen til tronen i Cordinia ønsker å gifte seg med Emily Taylor, en syerske fra Philadelphia. Men Leopold's mor Dronning Isadora har andre planer for sin sønn. 

Trailer:

A Royal Christmas er en film produsert av Hallmark Chanel og som ble vist på den kanalen 22. November 2014. Hallmark viser i år vistnok hele 12 eksklusive julefilmer, hvorav dette er en av dem.
Hallmark filmer pleier jeg som regel å holde meg langt unna, siden de få jeg har sett alltid har vært temmelig elendige greier, men elendig skuespill og kjedelige historier. 


A Royal Christmas har i det minste noen kjente skuespillernavn å skryte av. Jane Seymor for eksempel som har spilt i godt over 100 filmer, og Simon Dutton som er en meget anerkjent britisk skuespiller. 


Men for min del var det kun en grunn til at jeg i det hele tatt vurderte å se filmen og det var på grunn av Lacey Cahbert i rollen som Emily Taylor. Jeg har i grunn likt Chabert helt siden hun spilte i Party of Five for rundt 20 år siden, og jeg tror jeg har sett de fleste filmene hun har spilt i siden. 


Det skal vel heller ikke stikkes under en stol at jeg helt klart syntes hun er en av de aller best utseende skuespillerinnene i Hollywood, om ikke den peneste og det hjelper jo også på litt når man ser igjennom denne julefilmen. 


Skuespillerne gjør vel ingen Oscar-roller her akkurat, men Chabert, Seymore og Hagan gjør akkurat nok til at filmen er severdig. 


Historien derimot er ingenting nytt. Helt standard prins ønsker seg prinsesse, kan ikke få prinsesse på grunn av dronning moren, hun gjør så en helomvending og prinsen får til slutt prinsessen. Ganske basic stuff og ikke noe jeg vanligvis ville brukt tiden min på. 


Men akkurat under julehøytiden så gjør ikke denne typen romantisk lettvinne filmer meg så mye, rett og slett fordi filmene faktisk har ganske mye julestemning. 


En av tingene som virkelig irriterer meg med denne filmen er musikken som spilles i løpet av filmen. Musikken er alt for høy og i tillegg så overdøver den veldig mye av dialogen i filmen, noe som er helt håpløst. 


En helt standard feelgood julefilm, som vel strengt talt ikke er noe å søke opp om du ikke har sluppet opp for andre julefilmer å se.


Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar