15 desember 2020

Dag 15 – Let It Snow

 
Dagens film er den amerikanske filmen Let It Snow fra 2019. Filmen er regissert av Luke Snellin og har Liv Hewson, Odeya Rush, Shameik Moore og Isabela Merced i hovedrollene. 

 

Synopsis: På juleaften blåser en snøstorm inn i byen og fører til at en rekke unge menneskers skjebner føres sammen.

Trailer:


Filmen er basert på romanen «Let It Snow: Three Holiday Romances» av Maureen Johnson, John Green og Lauren Myracle fra 2008. Dette er en såkalt «Fix-Up» roman, som da består av flere separate deler som er satt sammen til en historie. 

 

Jeg må innrømme at jeg ikke var så kjent med noen av skuespillerne som er med i filmen her, men de litt yngre vil nok i motsetning til meg kjenne igjen Isabela Merced, som er best kjent for å spille tegneserie figuren «Dora» i Live-action filmene om denne karakteren. 

 

På tross av at jeg ikke er så kjent med disse «unge-voksne» skuespillerne, så gjør de en god jobb her i filmen og jeg tror nok at mange av disse er skuespillere vi vil se i mang en film (og TV-serier) i årene som kommer. 

 

Den eneste jeg kan si med sikkerhet jeg kjente igjen i løpet av filmen var ikke overraskende Joan Cusack. Cusack er et velkjent navn i filmbransjen med flere Oscar nominasjoiner og klassikere som My Blue Heaven, Hero, Nine Months, Grosse Point Blank og School Of Rock på resumeet


Filmen har bra med julestemning med både snø, julemusikk, nisseluer, akebakker, julepynt og en stor julefest. 


Historien er ikke veldig original, men det er i det minste noe litt annerledes enn Hallmark sine «ung dame finner drømmeprinsen på 1,5 timer» filmer. Det faktum at det er her er mer fokus på ungdommen og ikke så mye på «familien» som i de fleste julefilmer er også en hyggelig avveksling. 

 

Om en skal finne noe negativt her føler jeg at det kanskje ble litt i overkant mange karakterer man skulle følge i løpet av filmen, noe som jo egentlig ikke er så rart da dette er tre historier sammen-sydd til en. Men om de kanskje hadde tatt bort en av del-historiene og i stedet gitt oss enda litt mer bakgrunns-info på de resterende hadde det fungert enda bedre. 

 

Let it Snow er ende en av disse «Netflix-exclusive» filmene som kun kan sees der. Men den er jo da også tilgjengelig på Netflix Norge, for de som gjerne vil se den i førjula i år. 

 

Dette er vel en film som sånn i utgangspunktet ikke er helt min greie, men akkurat når det kommer til julefilmer så blir jeg litt sånn lettere til sinns og syntes det er koselig med mer feel-good-drama og romantiske filmer, selv om jeg nok ikke er helt i målgruppa for denne filmen. 

 

Kanskje ikke helt en juleklassiker dette her, men jeg ble positivt overasket og en mye bedre film enn det jeg hadde forventet. 

 

Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar