21 desember 2020

Dag 21 – A Gift Wrapped Christmas

 

Dagens film er den amerikanske filmen A Gift Wrapped Christmas fra 2015. Filmen er regissert av Lee Friedlander og har Anna Van Hooft, Travis Milne, Beverley Mitchell og Meredith Hagner i hovedrollene. 

 

Synopsis: Den personlige shopperen Gwen får den enslige faren Charlie som sin nyeste klient. Hun ser at faren har lite tid til sønnen sin og hun bestemmer seg for å få Charlie til å sette mer pris på familien sin før jul. 

Trailer: Ingen trailer til denne filmen desverre.  

Vel når jeg ikke engang klarer å finne en trailer til denne filmen på Youtube tyder det vel på at dette ikke er den best kjente julfilmen ute på markedet. Men filmen har da i det minste over 1200 stemmer på IMDB 

 

Nå om dagen er det Hallmark Chanel og Netflix som er de hardeste på å pushe ut både egenåroduserte og andre julefilmer. Men gode gamle LifeTime Television viser også julefilmer og dette er en av deres bestillinger. 

 

Filmen er derimot produsert av Johnson Production Group som er en av de virkelig streo når det kommer til å lage julefilmer. Faktisk så har hele 41 av de 139 filmene de har produsert vært julefilmer, noe som må sies å være imponerende. 

 

Jeg har vel en av de tidligere dagene i løpet av årets festival nevnt at jeg har litt sannsen for Lacey Chabert, og i dag dukker det opp ei til som er inne på «skuespillerinner man liker-listen» nemlig Beverley Mitchell. 

 

Mictchell er nok for de fleste best kjent for å ha spilt Lucy Camden i TV-serien 7th Heaven, som i mange år gikk fast på TV2 her til lands. Hun hadde også en av hovedrollene i en av mine skrekkfilm favoritter nemlig Saw II. 

 

I tillegg har også hun de siste årene slengt seg inn med på julefilm-karusellen og spilt i filmer som Hometown Christmas LINK , Rock'n Roll Christmas LINK og Candy Cane Christmas i tillegg til dagens film, som forøvrig var den første julefilmen hun var med i. 

 

Historien er en ganske typisk TV julefilm, men den fungerer godt og Meredith Hagner spiller meget overbevisende i rollen som Gwen i filmen. Hvorfor i allverden Meredith Hagner ikke har fått flere «større» filmroller etter denne filmen skjønner ikke jeg. 

 

Dette kan kanskje bli en litt «for» positiv og kosete julefilm for mange, men som før nevnt så liker jeg faktisk dette godt når jeg først skal sette meg å se en julefilm. Hoved-poenget med filmen blir på en måte å glemme litt alt det som skjer i den «virkelige verden» og leve seg inn i hvordan karakterene på skjermen har det. 

 

Filmen har også bra med julestemning, julemusikk, julepynt, et kor og juletrær. Jaggu får vi ikke litt «skummelt fake» snø med i filmen også. 

 

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde de helt store forhåpningene når jeg satt meg ned for å se denne filmen, men den overasket meg positivt og dette var en overbevisende julefilm. 

 

Så om du føler for en koselig liten TV film en ettermiddag når snøen begynner å drysse ned utenfor vinduet er denne anbefalt.

Terningkast:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar