04 desember 2022

Dag 04 - Christmas At Castle Hart

 

Dagens film er den amerikanske filmen «Christmas At Castle Hart» fra 2021. Filmen er regissert av Stefan Scaini og har Sean McGinley, Ali Hardiman, Stuart Townsend og Lacey Chabert i hovedrollene. 

 

Synopsis: Brooke Bennett drar til Irland for å lete etter sine irske røtter i julen. Der møter hun Aiden Hart, som forveksler henne med en profesjonell arrangementsplanlegger og ansetter henne for å være vertskap for slottets episke julefest.

Trailer:


Vel, jeg nevnte den første desember at det ikke kom til å bli så veldig mange Hallmark filmer i år, men når Hallmark har fått betalte noen kroner til min favoritt Lacey Chabert for å spille i nok en julefilm må den jo ses her i år. 

 

Historien her er som klippet ut av alle Hallmark sine andre julefilmer. En person som drar bort for å finne noen eller starte en bedrift forveksles med noen andre. Så har vi en stund hvor hovedpersonene ikke kommer helt overens før de til slutt blir hodestups forelsket og alle lever lykkelige alle sine dager. 

 

Men når det er sagt ser jeg på disse filmene litt på samme måte som jeg ser på store blockbuster produksjoner som The Fast And The Furuious, James Bond, Independence Day eller Marvel superhelt filmene. Med andre ord så legger man hjernen og fornuften til side for en time eller to og bare lever seg inn i handlingen, uansett om den er overdrevet, ikke fysisk mulig eller lett å forutse etter 10 minutter. 

 

Lacey Chabert gjør som vanlig en god jobb i rollen som Brooke Bennett og samspillet mellom henne og Ali Hardiman som spiller hennes søster er både søtt og underholdende. På tross av at de ser så forskjellige ut som det omtrent er mulig å gjøre. 

 

Stuart Townsend er en skuespiller jeg trodde jeg ikke hadde sett så mye til, men så fort han dukket opp på skjermen husket jeg at han spilte en av hovedrollene som Lestat I 2002 filmen «Queen Of The Damned». Han har ikke spilt i så mange filmer de siste årene, men jeg syntes han gjorde en god rolletolkning her i filmen i det minste. 

 

Her har vi både julemusikk, snø, presanger, julepynt og alt annet som hører jule til. I tillegg så har man til og med fått med et par scenene med litt irsk folkedans. Så en film som iallefall gir meg mye julestemning og hygge de 90 minuttene den foregår. 

 

Jeg liker godt lokasjonene de har valgt til denne filmen og Dromoland Castle I Clare, Ireland som de har benyttet som slott her er faktisk både et slott og et hotell i virkelighten også. Så de som er veldig julefilmfantaster kan dra å oppleve slottet som er brukt i denne filmen. 

 

Dessverre har Hallmark her tydd til en del CGI effekter, blant annet på en del snø istedet for å gå for mer praktiske effekter, noe som gjør at noen scener ser litt rare ut. 

 

Alt i alt en ganske underholde romantisk julefilm som man kan sitte å se på uten å bruke så mange hjerneceller eller følge med sånn 100% hele tiden. En fin film å slappe av med etter en stressende dag i adventstiden. 

 

Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar