09 desember 2023

Dag 09 – The Guardians of The Galaxy Holiday Special















 

 

 


Dagens film er den amerikanske julespesialen Guardians of The Galaxy Holiday Special fra 2022. Den er regissert av James Gunn og har Pom Klementieff, Dave Bautista, Karen Gillan og Chris Pratt i hovedrollene. 

 

Synopsis: Starlord, Drax, Rocket, Mantis og Groot drar ut på høytids-eventyr i denne julespesialen med Guardians gjengen

Trailer:

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen super «Guardians Of The Galaxy» fan. Men jeg har i det minste sett de to første filmene i serien, så jeg føler at jeg i allefall kjenner karakterene litt før jeg satt meg ned med denne TV spesialen. 

 

Denne juespesialen er regnet som en del av selve «Marvel Universet» og de ha fått med alle hovedkarakterene fra filmene i form av Chris Pratt, Dave Bautista, Karen Gillan, Pom Klementieff, Vin Diesel, Bradley Cooper, Sean Gunn, og Michael Rooker som spiller de samme rollene som i de to første filmene. 

 

The Guardians of The Galaxy Holiday Special var planlagt å starte innspillingen i 2019, men på grunn av utsettelser og Covid 19 pandemien ble den ikke spilt inn før i Februar 2022. 

 

Jeg ble positivt overasket over denne spesialen og jeg likte den meget godt. Jeg vil faktisk gå så langt å si at jeg likte denne bedre enn begge de to filmene i serien, noe som kanskje kan ha noe med at jeg ikke er så kjent med tegneserien som filmene er bygget på. 

 

Når sant skal sies lar det seg vanskelig gjøre å mislike en film når den åpne og avslutter med de fantastiske tonene fra tidenes beste julesang "The Pogues - Fairytale In New York» over intro- og rulle-teksten. 

 

Historien er både underholdende og artig og man får plenty med julestemning i løpet av spesialen. Uten å røpe hoved-gimmicken i spesialen for de som har lyst til å se den, så må jeg si at det var en genistrek å legge fokuset i filmen rundt Hollywood stjerne som er med i filmen.


Her har vi også nok en film som har fått til dette med musikk, da begge de to originale låtene som er laget til filmen er meget bra. Den ene syntes jeg var såpass god og morsom at den faktisk ble lagt til i julespillelisten min. 

  

Spesialen hadde premiere på Disney+ 25 November i Fjor og var den mest streamede filmen i USA uken den ble sluppet og den mest mest populære frem til 11 desember. 

 

For de som ønsker å sjekke den ut ligger den ute på Disney+


Denne julespesialen har en varighet på kun 40 minutter så dette gjør da at de aller fleste vil få tid til å sette på denne innimellom travle dager inn mot jul. 

 

En meget artig og godt laget julespesial som alle fans av Guardians franchisen garantert vil like og jeg tør å påstå at de som ikke er så veldig fans av filmserien også vil finne denne både sjarmerende og underholdende. Selv om det såklart hjelper litt å kjenne til karakterene fra før.

Terningkast:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar