05 desember 2013

Dag 05 - Christmas Miracle


Dagens film er den amerikanske filmen Christmas Miracle fra 2012. Filmen er regissert av Terry Ingram og har Valin Shinyei, David Nykl, Dan Payne og Aaron Pearl i hovedrollene.



Synopsis: På grunn av en stengt vei må åtte fremmede søke ly i en forlat kirke under en storm. De lærer da å klare seg gjennom forskjellige dilemmaer ved å samarbeide.

Trailer:

Christmas Miracle har fått imponerende 96 stemmer på www.imdb.com. Med andre ord er dette en film som ikke er så veldig godt kjent for å si det slikt. 


Filmens offisielle tittel er: Thomas Kinkade Presents: Christmas Miracle. Hva hvorfor Thomas Kinkade fikk navnet sitt i tittelen på filmen er jeg usikker på. Jeg vet at han i tilegg til å være en «annerkjent» maler skrev flere bøker, og at det i 2008 ble laget en film bassert på et av hans malerier kalt «Christmas Cottage” (mer om det senere). 


Han var “executive producer” på denne filmen, samt at han døde samme år som filmen kom ut, så det kan jo hende det har blitt gjort som en hyllest til han. 

 
Jeg vil si at jeg er litt over gjennomsnittet interresert i film, og når jeg ikke har hørt om en eneste av skuespillerne som spiller i filmen så er ikke det et veldig godt tegn. Skuespillet er helt ok, uten de helt store toppene eller dårlige prestasjonene. 


Christmas Miracle er nok en film som går litt i samme «felle» som gårsdagens film «On Mageic Christmas» gikk i. Nemlig at den tidvis er ganske så deprimerende. Det kan hende det er jeg som har helt feil fokus når jeg ser disse filmene, men akkurat julefilmer føler jeg at bør være litt oppløftende, positive og hyggelige å se. 


Men filmen er på ingen måte dårlig, den har en god historie og en god oppbyggning. Filmen har et mer religiøst budskap en de fleste andre julefilmer på markedet, og er noe som kanskje kan være grunnen til den litt lave scoren på IMDB. Dette plaget ikke meg noe nevneverdig men noen legger kanskje mer vekt på dette en andre. 


Filmen er veldig dialogbassert og det er lite handling, og mye prating for å si det slik. Ikke noe problem om man er vant med slilk, men nok en film som ikke passer så godt for de aller minste. 


Christmas Miracle er enkelt fortalt en helt gjennomsnittelig julefilm som er litt mørkere og tankefull en mange andre julefilmer. Sletets ikke en dårlig film, men ikke en julefilm jeg kommer til å sett emg ned å kose med med i årene som kommer. 

Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar