19 desember 2013

Dag 19 - The Fitzgerald Family Christmas



Dagens film er den amerikanske filmen The Fitzgerald Family Christmas fra 2012 . Filmen er regissert av Edward Burns og har Heather Burns, Connie Britton, Kerry Bishe og Edward Burns selv i hovedrollene.



Synopsis: De voksne søskenen i Fitzgerald familien forbereder en jul sammen med deres far som forlot famiien 20 år tidligere. 

Trailer:

Edward Burns er i tillegg til å være en god skuespiller også en ganske habil regissør. Han regisserte sin første film i 1995, kun 27 år gammel og har etter det regissert snart 15 filmer. Slettes ikke verst. 


Som før nevnt er jeg litt rar når det kommer til julefilmer. Jeg syntes disse skal inneholde mer eller mindre positive opplevelser og grunnen til å se de er å få en god julefølelse. 


Dermed får jeg ikke helt den gode julestemningen av denne filmen. Ting som Alkoholisme, Rehab, Banning, Sex og skriking gir ikke meg den helt korrekte julefølelsen i en familiejulefilm. 


Jeg føler at grunnen il å sitte å se denne typen filmer er å komme seg litt bort fra hverdagens mas og jag og isteden få en hyggelig og positiv filmopplevelse slik at man glemmer litt alt annet som skjer rundt en. 


Hadde dette vært en hvilken som helst annen film skulle jeg ikke sagt noe på det, men som sagt føler jeg dette blir feil i denne settingen. 


Familiedramaer er vel kanskje heller ikke den sjangeren jeg setter høyest hvis jeg skal rangere sjangere så det hjelper kanskje heller ikke på.


Skuespillet skal de iallfall ha skryt for, for de gjør en god jobb med det materialet de har å jobbe med.


Kort og greit en film som ikke gav meg noen julefølelse i det hele tatt og som ikke var min type julefilm.


Terningkast:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar