10 desember 2013

Dag 10 - ALF's Special Christmas


Dagens film er den amerikanske julespesialen ALF's Special Christmas fra 1987. Spesialen er regissert av Burt Brinckerhoff og har Max Wright, Anne Schedeen, Andrea Elson, Benji Gregory og Paul Fusco i hovedrollene.



Synopsis: Tanner familien bestemmer seg for å feire julen i en hytte i skogen, da Alf plutselig forsvinner. 


Trailer:


Dette er nok en julespesial for de spesielt interreserte. Prsonlig er jg stor an av ALF og jeg husker mang en ettermiddag når jeg var ltien hvor jeg satt og koste meg med ALF , The A-Team og MacGyver på tven.


Jeg må innrømme at jeg ble litt forvirret når jeg satt meg ned for å se denne spesialen. Grunnen til dette er at Lions Gate har slått sammen begge episodene og lagt den på den siste disken i DVD-boksen. Dette er i og for seg greit i og med at episoden ikke inneholder noen kontinuitetsproblemer av noe slag, og det er greit å få sett hele episoden uten avbrekk.


ALF's Special Christmas er episode 12 og 13 av den andre sessongen av serien. Det er nok helt klart en fordel å ha litt kunnskaper om serien og dens bakgrunn for å virkelig få det meste ut av denne julespesialen. 

 
Dette er nok ikke det morsomste som ALF har å by på, det er helt klart andre episoder som er mye morsommere og som har flere gode «one-liners», men her er det lagt mer vekt på historien.


Skuespillet i serien har blitt kritisert av mange opp igjennom årene, men jeg synes at de gjør en god jobb. Joda replikkene er kanskje litt satt opp for å skape latter, men dette er trossa alt en komiserie så det må man nesten regne med. 

 
Denne julespesialen er ganske spesiell i og med at hele historien foregår utenfor Tanner familiens hus. Vanligvis er ALF nødt til å holde seg innendørs slik at han ikke blir oppdaget, men her befinner de seg altså utenfor husets fire vegger. 

 
Jeg er så klart forutinntatt i og med at dette er min absolutte favoritt komiserie gjennom alle tider, men jeg håper at også andre vil sette pris på denne julespesialen for den er både tidvis morsom, samt at den også har en ganske alvorlig og rørende undertone. 

 
En god julespesial med både morsomme og rørende innhold som er anbefalt for alle ALF fans og alle som liker god komedie. 

 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar